POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO
www.meblegoreccy.pl
SPIS TREŚCI:
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
- CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SKLEPIE
INTERNETOWYM - ODBIORCY DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM PROFILOWANIE W
SKLEPIE INTERNETOWYM - PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
- COOKIES W SKLEPIE INTERNETOWYM,
- DANE EKSPLOATACYJNE I ANALITYKA
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsza polityka prywatności Sklepu Internetowego ma charakter informacyjny, co
oznacza że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców lub Klientów Sklepu
Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące
przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym
podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane
dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookie
oraz narzędzi analitycznych. - Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego
jest Wixmeble Izabela Górecka z siedzibą w Kamiennej Górze ul Nadrzeczna 3(adres
siedziby i adres do korespondencji: 58-400 Kamienna Góra ul Ściegiennego 1); NIP:
6141061490; REGON:360535073; adres poczty elektronicznej: biuro@meblenext.pl; numer
telefonu kontaktowego: +48533321547- zwana dalej „Administratorem” i będąca
jednocześnie Usługodawcą Sklepu Internetowego i Sprzedawcą. - Dane osobowe w Sklepie Internetowym przetwarzane są przez Administratora
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO” oraz
pozostałymi obowiązującymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych. - Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne.
Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu
Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, jednak niezbędne dla realizacji
danego procesu np. zapisu na newsletter czy dokonania zakupów. Podane danych może być
obowiązkowe w przypadku gdy, jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie
obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania
danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub
rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże
obowiązków. - Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których
przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i
zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
(1) przetwarzane zgodnie z prawem;
(2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu
przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
(3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
(4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej
niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz
(5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w
tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz
przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków
technicznych lub organizacyjnych. - Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia
praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia,
Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie
odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w
razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne
zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych
osobowych przesyłanych drogą elektroniczną. - Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące na niniejszej stronie i rozpoczynające
się dużej litery (np. Sprzedawca, Sklep Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć
zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu Internetowego dostępnego pod
adresem: www.meblegoreccy.pl
PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH - Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy –
i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
(1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w
jednym lub większej liczbie określonych celów;
(2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane
dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem
umowy;
(3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
Administratorze; lub
(4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których
nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności
osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy
osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. - Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia
co najmniej jednej z podstaw wskazanych w pkt. 2.1 polityki prywatności. Konkretne
podstawy przetwarzania danych osobowych Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego
przez Administratora są wskazane w kolejnym punkcie polityki prywatności – w odniesieniu
do danego celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora.
CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SKLEPIE
INTERNETOWYM - Każdorazowo cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych
przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego
Usługobiorcę lub Klienta w Sklepie Internetowym. Przykładowo jeżeli Klient decyduje się na
dokonanie zakupów w Sklepie Internetowym i wybierze odbiór osobisty zakupionego
Produktu zamiast przesyłki kurierskiej, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu
wykonania zawartej Umowy Sprzedaży, ale nie będą już udostępniane przewoźnikowi
realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora. - Administrator może przetwarzać dane osobowe w Sklepie Internetowym w następujących
celach, na następujących podstawach, w okresach oraz w następującym zakresie:
a) Wykonanie Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej lub
podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem w/w umów.
Podstawą prawną przetwarzania danych w tym celu jest artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia
RODO (wykonanie umowy). Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania,
rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy. Zakres przetwarzania danych
maksymalny: imię i nazwisko; adres poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego;
adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres
zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy). W
wypadku Usługobiorców lub Klientów nie będących konsumentami Administrator może
przetwarzać dodatkowo nazwę firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP)
Usługobiorcy lub Klienta. Podany zakres jest maksymalny – w przypadku np. odbioru
osobistego nie jest konieczne podanie adresu dostawy.
b) Działania marketingowe / marketing bezpośredni (w tym wysyłka informacji handlowych
drogą elektroniczną – jeśli została wyrażona na nie zgoda). Podstawą prawną przetwarzania
danych w tym celu jest artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony
interes administratora). Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego
interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu zgłoszenia
sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą lub przez okres istnienia uzasadnionego interesu
Administratora. Zakres przetwarzania danych: imię, adres poczty elektronicznej, kod
pocztowy.
c) Wyrażenie przez Klienta opinii o zawartej Umowie Sprzedaży. Podstawą prawną
przetwarzania danych w tym celu jest artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie
uzasadniony interes administratora). Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie
uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu
zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą lub przez okres istnienia
uzasadnionego interesu Administratora. Zakres przetwarzania danych: adres poczty
elektronicznej, imię.
d) Realizacja obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku z realizacją
zamówienia (realizacja procesu reklamacyjnego oraz obowiązki księgowe i podatkowe).
Podstawą prawną przetwarzania danych w tym celu jest artykuł 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia
RODO Dane podane w związku ze złożeniem zamówienia Administrator przetwarza przez
czas niezbędny do realizacji i rozliczenia zawartej umowy sprzedaży oraz wypełnienia
obowiązków prawnych związanych z zawartą umową (obowiązki księgowe i podatkowe).
Zakres przetwarzania danych: imię i nazwisko; adres zamieszkania/prowadzenia
działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy), nazwa firmy oraz numer
identyfikacji podatkowej (NIP) Usługobiorcy lub Klienta.
e) Realizacja procesu reklamacyjnego – podstawą prawną przetwarzania danych w tym celu
jest artykuł 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO tj. niezbędność do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na Administratorze. Dane podane w procesie reklamacyjnym będą
przetwarzanie przez okres realizacji reklamacji. Zakres przetwarzania danych: imię i
nazwisko; adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, adres
zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby, nazwa firmy oraz numer identyfikacji
podatkowej (NIP) Usługobiorcy lub Klienta.
f) Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie
mogą być podnoszone wobec Administratora. Podstawą prawną przetwarzania danych w tym
celu jest artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO. Dane są przechowywane dochodzenia
lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami – przez okres ich przedawnienia określony
obowiązującymi przepisami prawa. Zakres przetwarzania danych: imię i nazwisko; numer
telefonu kontaktowego; adres poczty elektronicznej; adres dostawy (ulica, numer domu,
numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres zamieszkania/prowadzenia
działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres dostawy). W wypadku Usługobiorców lub
Klientów nie będących konsumentami Administrator może przetwarzać dodatkowo nazwę
firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) Usługobiorcy lub Klienta.
g) Komunikacja z Klientem w związku ze złożonym zapytaniem. Podstawą prawną
przetwarzania danych w tym celu jest artykuł 6 ust. 1 lit. b) lub f) Rozporządzenia RODO.
Dane podane w związku wypełnieniem formularza kontaktowego lub formularza czatu są
przetwarzane przez okres istnienia uzasadnionego interesu prawnego Administratora, tj.
niezbędny do realizacji zapytania osoby, której dane dotyczą i udzielenia odpowiedzi. Zakres
przetwarzania danych: nr telefonu, adres e-mail, inne dane podane w formularzu.
h) Kontakt z Klientem w celu złożenia zamówień telefonicznych (podjęcie działań na żądanie
osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy). Podstawą prawną przetwarzania
danych w tym celu jest artykuł 6 ust. 1 lit. b) i f) Rozporządzenia RODO. Dane są
przetwarzane do czasu zakończenia komunikacji Klientem. Zakres przetwarzania danych: nr
telefonu - W zależności od zakresu danych osobowych i celów ich przetwarzania, dane osobowe
mogą być przechowywane przez różny okres. W każdym przypadku decyduje dłuższy termin
przechowywania danych osobowych.
ODBIORCY DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM - Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego, w tym dla realizacji
zawieranych Umów Sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług
podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier, czy podmiot
obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów
przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich
środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi
Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą. - Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do
wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców –
Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego
celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
Przykładowo, jeżeli Klient korzysta z odbioru osobistego, to jego dane nie będą
przekazywane przewoźnikowi współpracującemu z Administratorem. - Dane osobowe Usługobiorców lub Klientów mogą być przekazane do partnerów
Administratora, którzy przetwarzają je poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Administrator przekazuje zebrane dane osobowe jedynie w przypadku oraz w zakresie
niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą
polityką prywatności Dane osobowe będą przekazywane do krajów, co do których Komisja
Europejska stwierdziła odpowiedni stopień ochrony, a w przypadku jej braku bezpieczeństwo
danych osobowych zapewniają stosowane przez nas zabezpieczenia, m.in. standardowe
klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską. Osoba, której dane dotyczą ma
możliwość otrzymać kopię zabezpieczeń swoich danych osobowych przekazywanych do tych
państw, kontaktując się z Administratorem pod adresem e-mail wskazanym na wstępie
polityki prywatności. - Dane osobowe Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane
następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
a) Przewoźnicy / spedytorzy / brokerzy kurierscy – w przypadku Klienta, który korzysta w
Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy Produktu przesyłką kurierską, Administrator
udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi, spedytorowi lub
pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do
zrealizowania dostawy Produktu Klientowi.
b) Podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – w przypadku Klienta,
który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą
płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi
obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w
zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta.
c) Podmioty kredytujące – w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze
sposobu płatności w systemie ratalnym Administrator udostępnia zebrane dane osobowe
Klienta wybranemu kredytodawcy obsługującemu powyższe płatności w Sklepie
Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności
realizowanej przez Klienta.
d) Dostawcy systemu ankiet opiniujących – w przypadku Klienta, który zgodził się na
wyrażenie opinii o zawartej Umowie Sprzedaży, Administrator udostępnia zebrane dane
osobowe Klienta wybranemu podmiotowi dostarczającemu system ankiet opiniujących
zawarte Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie
niezbędnym do wyrażenia przez Klienta opinii za pomocą systemu ankiet opiniujących.
e) Producenci / hurtownie – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta temu
producentowi / hurtowni, którego Produkty Klient zakupił i tylko wtedy kiedy dostawa
Produktów realizowana jest bezpośrednio od producenta/hurtowni lub jeżeli przekazanie
danych osobowych Klienta jest niezbędne do realizacji procesu reklamacji.
f) Dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne
oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej,
w tym Sklepu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych
(w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Sklepu
Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do
zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – Administrator
udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego
zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu
przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
g) Dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi
wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna
lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta
wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie
niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą
polityką prywatności.
PROFILOWANIE W SKLEPIE INTERNETOWYM - Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o
zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22
ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne
informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych
konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając to na uwadze
Administrator podaje w tym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego
profilowania. - Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z profilowania do celów
marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez
Administratora nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy Sprzedaży, czy też
możliwości korzystania z Usług Elektronicznych w Sklepie Internetowym. Efektem
korzystania z profilowania w Sklepie Internetowym może być np. przyznanie danej osobie
rabatu, przesłanie jej kodu rabatowego, przypomnienie o niedokończonych zakupach,
przesłanie propozycji Produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom
danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej
oferty Sklepu Internetowego. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie
decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych
warunków i dokonać zakupu w Sklepie Internetowym. - Profilowanie w Sklepie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie
zachowania danej osoby na stronie Sklepu Internetowego np. poprzez dodanie konkretnego
Produktu do koszyka, przeglądanie strony konkretnego Produktu w Sklepie Internetowym,
czy też poprzez analizę dotychczasowej historii dokonanych zakupów w Sklepie
Internetowym. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych
osobowych danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. kod rabatowy. - Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się
wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej
osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.
PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ - Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której
dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania
oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do
przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw
wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO. - Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane
są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub
art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym
momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie
zgody przed jej cofnięciem. - Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są
przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie
określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności
ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu
Ochrony Danych Osobowych. - Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie
wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania
dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania
publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na
podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać
tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych
podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane
dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. - Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są
przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo
w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych
osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim
przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. - W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki
prywatności można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej
wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie
polityki prywatności lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na stronie
Sklepu Internetowego.
COOKIES W SKLEPIE INTERNETOWYM, DANE EKSPLOATACYJNE I
ANALITYKA - Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików
tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę
Sklepu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci
smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający nasz Sklep
Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania
można znaleźć m.in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko. - Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania
przez odwiedzających ze strony Sklepu Internetowego w następujących celach:
a) Identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Sklepie Internetowym i pokazywania,
że są zalogowani;
b) Zapamiętywania Produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;
c) Zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych
logowania do Sklepu Internetowego;
d) Prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony
Sklepu Internetowego;
e) Remarketingu, to jest badania cech zachowania odwiedzających Sklep Internetowy
poprzez anonimową analizę ich działań (np. powtarzające się wizyty na określonych stronach,
słowa kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do
ich przewidywanych zainteresowań, także wtedy kiedy odwiedzają oni inne strony
internetowe w sieci reklamowej firmy Google Inc. oraz Facebook Ireland Ltd. - Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie
akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków
korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej.
Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć
możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć
wpływ na niektóre funkcjonalności Sklepu Internetowego (przykładowo niemożliwym może
okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na
niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania Zamówienia). - Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu
widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep Internetowy – zgodnie z
przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki
internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia
przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies. - Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich
samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w
dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w
dany link): w przeglądarce Chrome; Firefox; Internet Explorer; Opera; Safari; Microsoft
Edge. - Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z usług Google Analytics,
Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway,
Mountain View, CA 94043, USA) oraz z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę
Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia).
Usługi te pomagają Administratorowi analizować ruch w Sklepie Internetowym. Gromadzone
dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w sposób zanonimizowany (są to tzw.
dane eksploatacyjne, które uniemożliwiają identyfikację osoby) do generowania statystyk
pomocnych w administrowaniu Sklepie Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy i
anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących (danych osobowych) osoby odwiedzające
stronę Sklepu Internetowego. Administrator korzystając z powyższych usług w Sklepie
Internetowym gromadzi takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzających Sklep
Internetowy oraz sposób ich zachowania na stronie Sklepu Internetowego, informacje na
temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane
geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania. - Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania Google
Analytics informacji o jej aktywności na stronie Sklepu Internetowego – w tym celu można
zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Inc. dostępny tutaj:
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
POSTANOWIENIA KOŃCOWE - Sklep Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator
namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną.
Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko Sklepu Internetowego Administratora. - Administrator zastrzega sobie prawo zmiany w przyszłości polityki prywatności – może to
nastąpić m.in. z następujących ważnych powodów:
a) zmiany obowiązujących przepisów, w szczególności w zakresie ochrony danych
osobowych, prawa telekomunikacyjnego, usług świadczonych drogą elektroniczną oraz
regulujących prawa konsumentów, wpływające na prawa i obowiązki Administratora lub
użytkownika Sklepu Internetowego;
b) rozwój funkcjonalności lub usług elektronicznych związany z postępem technologii
internetowej, w tym wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych lub technicznych,
mające wpływ na zakres polityki prywatności. - Administrator każdorazowo umieści w ramach Sklepu Internetowego informację o
zmianach w polityce prywatności. - Niniejsza wersja Polityki obowiązuje od dnia 01.09.2022